Selger:
Selger er Reefstore AS, Brynsveien 96, 1352 Kolsås, Norge (organisasjonsnummer
933241696), e-postadresse: support@reefstore.no. Kjøper er den personen som er oppgitt i bestillingen.
Ved bestilling har du som kunde automatisk akseptert våre vilkår og betingelser.
Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inklusive merverdiavgift.
Når du bestiller varer fra deg, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post fra oss som inneholder ordrenummer og totalsum. Det er viktig at du oppgir riktig e-postadresse ved bestilling, slik at du kan motta ordrebekreftelsen. En bestilling er gyldig og bindende når ordrebekreftelsen er mottatt per e-post. Vi forbeholder oss retten til å avvise bestillingen din. Sjekk også spamfilteret ditt hvis du ikke finner bestillingen.
Hvis du har godkjent at vi kan dele opp bestillingen, sender vi varer som er på lager umiddelbart, mens varer som ikke er på lager vil/kan legges i resten. Disse varene belastes ikke før de ankommer og sendes ut fra butikken vår. Ny sporing vil bli sendt så snart varene er klare for utsendelse.
Vår beholdning oppdateres kontinuerlig, og de fleste varer er alltid på lager. Etter at du har mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e) er på lager/tilgjengelig. Bestillinger sendes vanligvis ut 1-4 virkedager etter registrert betaling. Vi forbeholder oss retten til å gjøre eventuelle typografiske feil angående pris, lager status og informasjon om varene / tjenestene på nettstedet.
Hvis du har godkjent at vi kan dele opp bestillingen, sender vi varer som er på lager umiddelbart, mens varer som ikke er på lager vil/kan bli liggende igjen. Disse varene belastes ikke før de ankommer og sendes ut fra butikken vår. Ny sporing vil bli sendt så snart varene er klare for utsendelse.
Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også være omstendigheter som gjør det umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis leverandøren vår ikke kan oppfylle sine forpliktelser overfor oss. Erstatning gjelder ikke ved forsinket levering.
Bestilte varer
Bestillingsvarer kan ta opptil 30 dager før de sendes fra lageret vårt. Det tar vanligvis ikke mer enn 7-10 dager på bestilte varer før de er på vårt lager. Men noen forsinkelser kan oppstå. Du vil bli kontaktet av oss om dette en sak med informasjon om når varene kommer, og du kan kansellere bestillingen din hvis du ikke vil vente på varen. Vi anbefaler
at du kontakter oss via chat eller e-post: support@reefstore.no hvis du vil vite statusen til varen før du bestiller en bestilt vare.
Alle betalinger i nettbutikken er like sikre som om du betaler i butikken.
Alle betalingsdetaljer blir kryptert. Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummeret når informasjonen sendes over internett. Betaling i Reefstore skjer via Stripe(WooPayments), Vipps og PayPal tjenester. Referansenummeret for betaling vil være tilgjengelig i den sendte ordrebekreftelses-e-posten. Hvis du har valgt å betale med faktura (hvis dette alternativet er tilgjengelig i vår nettbutikk på bestillingstidspunktet), vil varen bli betalt etter at du har mottatt den.
Betalinger vil ikke bli trukket før varene forlater butikken vår. Det vil si når du betaler varer i nettbutikken. Hvis beløpet på kortet er reservert og ikke trukket før vi sender deg varen. Hvis vi ikke kan sende varene til deg, eller vi ikke kan skaffe varene ved å gå tom for lager. Reservasjonen vil bli oppløst innen 24/48 timer etter at du har mottatt e-posten om at bestillingen din er kansellert.
Vi tar kun betalt for varer som er sendt ut. Kort forklart. Betaler du 1000kr, har vi kun varer for 700kr. Du vil kun bli trukket fra 700 kroner, og resten vil bli refundert. Det vil også bli sendt ut e-post med informasjon om hva som sendes og hva som mangler.
Vi bruker Posten Norge AS
Pakker som er inntil 2 kg sendes med pakke i postkasse sporing. Dvs. Synlig fra den kommer på terminalen og ved levering i din postkasse. Hvis ikke plass i din postkasse, må denne hentes på lokale postkontoret. Pakker som er mer en 2kg sendes som vanlig pakke og blir med full sporing. Vi sender deg link til sporing så fort pakken er sendt fra vårt lager.
Ved større pakker benyttes egne fraktsatser beregnet på vekt og volum. Pris vil vises i handlekurven på din ordre. Eller du kan lese mer om dette under Frakt / Gratis frakt.
Frakt / Gratis Frakt
Gratis frakt gjelder alle kjøp under 20kg vekt*
Gratis frakt fravikes på alle varer som veier mer enn 20 kg hver. Eller når totalvekten på sendingen passerer 20kg.
*Gratis frakt gjelder IKKE på levende dyr. (se egen info under Frakt av levende dyr)
Frakt på varer med total vekt på:
20-35kg = Kr 199,-
35-70kg = Kr 399,-
70kg + = Kr 649,-
Ta gjerne kontakt med oss før du handler hvis du er usikker på frakten. Du kan kansellere bestillingen din når som helst, så lenge varen ikke allerede er sendt ut.
Pakker som kommer i retur
For pakker som ikke hentes, vil du som kunde bli belastet de ekstra kostnadene dette medfører for oss. Gebyr for pakker som returneres og ikke hentes innen 7-21 dager på ditt utleveringssted er kr 299,-. Denne avgiften vil bli trukket fra refusjonen av den returnerte varen. Dersom varen har en verdi på under kr 299,-. Vil det ikke bli gjort noe fakturering av manglende sum.
Fryste varer
Varer som sier *FROZEN* er kun for hjemlevering samme dag eller for kunder som bestiller online for henting av ferdigpakkede varer på lager/butikk.
Vi kan sende om man har ett volum som er stort nok til at det tåler transporten. Men frysevarer sendes KUN mandager og etter avtale med kundeservice. Ta kontakt direkte på support@reefstore.no eller på chatten nede til høyre.
Frakt av Levende dyr
Gjelder for: Alle kjøp av levende fisk, koraller og invertebrater.
Leveringsområder: Vi tilbyr frakt til følgende byer: Stavanger, Kristiansand, Trondheim og Bergen. (Bor du i nærheten eller ønsker hente på ett av disse stedene, ta kontakt med oss og vi hjelper så godt vi kan)
Transportør: For å sikre at dine levende dyr ankommer raskest mulig og i best mulig stand, benytter vi oss av Nor-way Bussekspress. Dette sikrer samme-dag levering til alle våre destinasjoner.
Henting:
- Lokasjon: Du må selv hente din bestilling på nærmeste Nor-way Bussterminal.
- Tidspunkt: Vi vil informere deg om det nøyaktige ankomst tidspunktet så snart pakken er levert til bussen.
- Avtale: Vi vil kontakte deg for å avtale et hente tidspunkt som passer deg best.
Fraktkostnader: Frakten koster kr 349,- per bestilling. Denne prisen inkluderer transport, emballasje og håndtering.
Henting / henting på lager
Vil du at vi skal pakke varene klare for deg, og du henter dem bare ferdigpakket på lager eller i butikken. Dette kan du nå velge direkte i handlekurven. Vi har 2 lokasjoner for pickup. Du vil motta en e-post (sjekk spam filter) når varen er klar for henting. Velger du lokasjon Zoohaven for henting, vil det være senest dagen etter klar for henting. Ta gjerne kontakt med oss for haste bestillinger, vi kan kanskje få det til. Skriv til oss på chat eller ring oss.
Angrerett
I henhold til loven om angrerett har kjøperen full rett til å heve kjøpet og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi grunn. Gjelder ikke levende dyr som fisk, koraller og invertebrate. Dersom kjøper ønsker å benytte seg av angreretten, må skriftlig melding av bevismessige grunner (angrerettskjema) gis til selger innen fristen. Angrerettskjema følger alle pålegg, og det er ønskelig at dette benyttes. Fraktkostnader og andre returkostnader ved utøvelse av angreretten må regnskapsføres av kjøperen. Varen(e) må returneres ubrukt i originalemballasjen, returpakker sendt kontant ved levering vil ikke bli akseptert. Vi utbetaler returbeløpet så snart varen er bekreftet mottatt. Hvis kjøperen ønsker å kansellere sin bestilling,dette må gjøres før varen sendes, ellers må kjøperen betale frakt og returnere selv. Ved avbestilling, send oss en e-post/chat eller ring gjerne for raskest mulig svar.
Det er ingen angrerett eller bytterett for kampanje varer/utsalgsvarer eller levende dyr. (fisk, koraller og invertebrate)
For spesielle varer/bestilte varer som er bestilt og spesielt tilpasset deg og dine behov, gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som kunde og dermed ikke er å anse som et produkt vi kan selge som nytt.
Varebytte/retur av varer
For at en retur skal være gyldig, må følgende 5 krav være oppfylt:
– Retur krever at varen er uåpnet og i originalemballasjen, slik at den kan selges på nytt
– Må være forsvarlig pakket i en eske eller lignende emballasje slik at varen kommer uskadet frem til oss
– Retur gjelder ikke fôr, brukte varer, levende dyr og skadet emballasje
– Du må kontakte oss direkte på chat eller support@reefstore.no før du sender varen i retur. Retur/bytte gjelder kun i 14 dager etter at varen er mottatt.
– Varene må returneres innen det er gått14 dager etter at du mottok varene fra oss.
Dersom en mangel oppdages, må forbrukeren innen 14 dager etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Melding om feil og mangler ved produktene kan meddeles oss muntlig eller skriftlig. Av bevis hensyn anbefaler vi at klagen sendes oss skriftlig, primært ved å sende oss en e-post. (support@reefstore.no)
Reklamasjon må skje senest to år etter at varen er mottatt. Dersom varen eller deler av den i normal bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen for annonsering fem år.
Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å reklamere på mangelen.
Du kan klage på et produkt hvis det er feil eller mangler ved varen. Du må da fylle ut vårt retur skjema som fulgte med forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Hvis du trenger et nytt retur skjema, er det bare å kontakte oss, så sender vi deg et nytt.
Transport skade / mangler
Skulle det være synlige brudd, skade eller mangler på emballasjen, er det viktig å ta med den eller de skadede varen(e) i originalemballasjen for inspeksjon på postkontoret/posten i butikk. Det er også viktig at ved henting av pakken, gjør du en god inspeksjon på skader. Er det skade ved henting må ekspeditøren legge dette inn før du forlater stedet. Dette gjør dem direkte på sin PDA maskin, og vi kan opprette en erstatning om varen er ødelagt.
Et skjema MÅ fylles ut, som du vil motta på posten.no. For at vi skal kunne erstatte varen(e). Send oss en e-post med informasjon om skaden, vedlagt ordrenummer og bilde av skaden. Hvis det er en frakt skade, kan vi sende deg en ny vare (er) gratis eller pengene tilbake hvis vi ikke kan levere den samme varen. Det er trygt for deg og for oss! Lovgivningen sier at det må gjøres «innen rimelig tid» og vi tillater oss å tolke dette slik at innen 5 virkedager etter mottak av pakken er innenfor regelverket om skade under frakt.
Vi trenger også bilder som skal tas av varen, skaden og sendes til oss på
support@reefstore.no. Dette er slik at vi kan lage en garantisak ut av bestillingen din.
Ansvarsfraskrivelse
Vi forbeholder oss retten til å selge ut lagerbeholdning hos oss eller leverandør, lagerfeil, systemfeil og eventuelle skrive- og pris feil i nettbutikken.
Vi svarer på alle dine henvendelser direkte på chat eller e-post hvis du har spørsmål om din handel med oss.
Takk for at du velger Reefstore.no som din butikk.
Sist oppdatert 05.09.2024