Selger:
Selger er Reefstore AS,  Brynsveien 96, 1352 Kolsås, Norge (organisasjonsnummer
933241696), e-postadresse: support@reefstore.no. Kjøper er den personen som er oppgitt i
bestillingen.

Ved bestilling har du som kunde automatisk akseptert våre vilkår og
betingelser. Alle priser er oppgitt i norske kroner og er inklusive merverdiavgift.
Når du bestiller varer fra deg, vil du automatisk motta en ordrebekreftelse på e-post
fra oss som inneholder ordrenummer og totalsum. Det er viktig at du oppgir riktig e-postadresse ved bestilling, slik at du kan motta ordrebekreftelsen. En bestilling er gyldig og bindende når ordrebekreftelsen er
mottatt per e-post. Vi forbeholder oss retten til å
avvise bestillingen din. Sjekk også spamfilteret ditt hvis du ikke finner bestillingen.

Hvis du har godkjent at vi kan dele opp bestillingen, sender vi varer som er på lager umiddelbart, mens varer som ikke er på lager
vil/kan legges i resten. Disse varene belastes ikke
før de ankommer og sendes ut fra butikken vår. Ny sporing vil bli sendt så
snart varene er klare for utsendelse.

Vår beholdning oppdateres kontinuerlig, og de fleste varer er alltid på lager. Etter at du har
mottatt en automatisk ordrebekreftelse på e-post fra oss, vil vi kontrollere at varen(e)
er på lager/tilgjengelig. Bestillinger sendes vanligvis ut 1-4 virkedager etter registrert
betaling. Vi forbeholder oss retten til å gjøre eventuelle typografiske feil angående pris, lagerstatus
og informasjon om varene / tjenestene på nettstedet.

Hvis du har godkjent at vi kan dele opp bestillingen, sender vi varer som er på lager umiddelbart, mens varer som ikke er på lager
vil/kan bli liggende igjen. Disse varene belastes ikke
før de ankommer og sendes ut fra butikken vår. Ny sporing vil bli sendt så
snart varene er klare for utsendelse.

Vi gjør alltid vårt beste for å fullføre bestillingen din. Det kan også være omstendigheter som gjør det
umulig å fullføre bestillingen, f.eks. hvis leverandøren vår ikke kan oppfylle sine forpliktelser overfor oss.
Erstatning gjelder ikke ved forsinket levering.

Bestilte varer
Bestillingsvarer kan ta opptil 30 dager før de sendes fra lageret vårt. Det tar
vanligvis ikke mer enn 7-10 dager på bestilte varer før de er på vårt lager. Men noen forsinkelser
kan oppstå. Du vil bli kontaktet av oss om dette en sak med informasjon om når varene
kommer, og du kan kansellere bestillingen din hvis du ikke vil vente på varen. Vi anbefaler
at du kontakter oss via chat eller e-post: kundeservice@reefstore.no hvis du vil vite statusen
til varen før du bestiller en bestilt vare.

Alle betalinger i nettbutikken er like sikre som om du betaler i butikken. Alle betalingsdetaljer
blir kryptert. Det betyr at ingen kan lese sensitiv informasjon som kredittkortnummeret
når informasjonen sendes over internett. Betaling i Reefstore skjer
via Stripe, Vipps og PayPal tjenester. Referansenummeret for betaling vil være tilgjengelig i
den sendte ordrebekreftelses-e-posten. Hvis du har valgt å betale med faktura (hvis dette alternativet er
tilgjengelig i vår nettbutikk på bestillingstidspunktet), vil varen bli betalt etter at du har
mottatt den.

Betalinger vil ikke bli trukket før varene forlater butikken vår. Det vil si når du betaler varer i
nettbutikken. Hvis beløpet på kortet er reservert og ikke trukket før vi sender deg varen
. Hvis vi ikke kan sende varene til deg, eller vi ikke kan skaffe varene ved å gå tom for lager
. Reservasjonen vil bli oppløst innen 24/48 timer etter at du har mottatt e-posten om at bestillingen
din er kansellert. Vi tar kun betalt for varer som er sendt ut.
Kort forklart. Betaler du 1000kr, har vi kun varer for 700kr. Du vil kun bli trukket fra 700 kroner, og resten vil bli
trukket/refundert så snart lagerstatus for
manglende varer er kjent. Det vil også bli sendt ut e-post med informasjon om hva som sendes
og hva som mangler. Du kan når som helst kansellere restordrer ved å kontakte oss på chat her
på nettstedet og via post support@reefstore.no

Varene sendes med post (inntil 2 kg – ingen sporingsnummer), eller pakke med sporingsnummer
hvis volumet er større. Alle pakker som sendes med Posten kan når som helst posten.no
med sporingskoden din som kunde, og du velger hjemlevering
mot et gebyr som belastes av Posten. Du bestiller dette direkte på
posten.no/postnord.no. Ved større pakker benyttes egne fraktsatser beregnet på
vekt og volum, og fraktprisen faktureres i noen tilfeller når varene
sendes. 

Frakt / Gratis Frakt
Gjelder alle kjøp under 20kg vekt * Gratis frakt fravikes på alle varer som veier mer
enn 20 kg hver. Det vil da bli ett tillegg på 199kr ved passering av 20kg. Ta gjerne kontakt med oss før du handler hvis du
er usikker på frakten. Du kan kansellere bestillingen din når som helst, så lenge varen ikke allerede er
sendt ut.

For pakker som ikke hentes, vil du som kunde bli belastet de ekstra
kostnadene dette medfører for oss. Gebyr for pakker som returneres og ikke hentes innen 7-21 dager
på ditt utleveringssted er kr 299,-. Denne avgiften vil bli trukket fra refusjonen av den returnerte varen

Varer som sier *FROZEN* er kun for hjemlevering samme dag eller for kunder som bestiller
online for henting av ferdigpakkede varer på lager. Vi kan sende om man har ett volum som er stort nok til at det tåler transporten. Men frysevarer sendes KUN mandager og etter avtale med kundeservice. Ta kontakt direkte på support@reefstore.no eller på chatten nede til høyre. 

Henting / henting på lager
Vil du at vi skal pakke varene klare for deg, og du henter dem bare ferdigpakket på lager
. Du kan bestille direkte i nettbutikken og velge dette under frakt. Ta gjerne
kontakt med oss for haste bestillinger, vi kan kanskje få det til. Skriv til oss på chat eller ring oss.

I henhold til loven om angrerett har kjøperen full rett til å heve kjøpet
og returnere varen(e) i 14 dager uten å oppgi grunn. Dersom kjøper ønsker
å benytte seg av angreretten, må skriftlig melding av bevismessige grunner (angrerettskjema
) gis til selger innen fristen. Angrerettskjema
følger alle pålegg, og det er ønskelig at dette benyttes. Fraktkostnader og
andre returkostnader ved utøvelse av angreretten må regnskapsføres av kjøperen
. Varen(e) må returneres ubrukt i originalemballasjen, returpakker
sendt kontant ved levering vil ikke bli akseptert. Vi utbetaler returbeløpet
så snart varen er bekreftet mottatt. Hvis kjøperen ønsker å kansellere sin bestilling,dettegjøres før varen sendes,
ellers må kjøperen betale frakt og
returnere selv. Ved avbestilling, send oss en e-post/chat eller ring gjerne for raskest
mulig svar.
Det er ingen angrerett eller bytterett for kampanjevarer/utsalgsvarer. For
spesielle varer/bestilte varer som er bestilt og spesielt tilpasset deg og dine behov,
gjelder ikke angreretten da varene er spesialtilpasset deg som kunde
og dermed ikke er å anse som et produkt vi kan selge som nytt.

Varebytte/retur av varer For at en retur skal være gyldig, må følgende 5
krav være oppfylt: – Retur krever at varen er uåpnet og i originalemballasjen – Må være forsvarlig pakket i en eske eller lignende
emballasje slik at varen
kommer uskadet – Retur gjelder ikke fôr, brukte varer og
skadet emballasje – Du må kontakte oss direkte på chat eller support@reefstore.no til
Returner innen 14 dager etter at varen er mottatt. Returseddelen vil da bli sendt
til deg via e-post. – Varene må returneres senest 14 dager etter at
du mottok varene fra oss.

Dersom en mangel eller mangel oppdages, må forbrukeren innen 14 dager etter at han eller hun oppdaget, eller burde ha oppdaget den, gi selger melding om at han eller hun
vil påberope seg mangelen
(reklamasjon). Melding om feil og mangler ved produktene kan meddeles
oss muntlig eller skriftlig. Av bevishensyn anbefaler vi at klagen sendes oss skriftlig, primært ved å
sende oss en e-post.

Reklamasjon må skje senest to år etter at varen er mottatt. Dersom varen
eller deler av den i normal bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen for
annonsering fem år.

Hvis du ikke reklamerer i tide, tapes retten til å reklamere på mangelen.

Du kan klage på et produkt hvis det er feil eller mangler ved varen. Du må
da fylle ut vårt returskjema som fulgte med forsendelsen; og returnere sammen med varen til oss. Hvis
du trenger et nytt returskjema, er det bare å kontakte oss, så sender vi deg et nytt.

Skulle det være synlige brudd eller mangler på emballasjen, er det viktig å ta med den
eller de skadede varen(e) i originalemballasjen for inspeksjon på postkontoret/posten i butikk. Et
skjema MÅ fylles ut, som du vil motta på posten.no/postnord.no. For at
vi skal kunne erstatte varen(e). Send oss en e-post med informasjon om skaden, vedlagt ordrenummer og bilde av skaden
. Hvis det er en fraktskade,
kan vi sende deg en ny vare (er) gratis eller pengene tilbake hvis vi ikke kanlevere den samme varen
. Det er trygt for deg og for oss! Lovgivningen sier at det må gjøres “innen rimelig tid” og vi tillater oss å tolke dette slik at innen 5 virkedager
etter mottak av pakken er innenfor regelverket
om skade under frakt.
Vi trenger også bilder som skal tas av varen, skaden og sendes til oss på
support@reefstore.no. Dette er slik at vi kan lage en garantisak ut av bestillingen din.

Ansvarsfraskrivelse Vi forbeholder oss retten til å selge ut lagerbeholdning hos oss eller leverandør, lagerfeil, systemfeil og eventuelle skrive- og pris feil.
i nettbutikken.

Vi svarer på alle dine henvendelser direkte på chat eller e-post hvis du har spørsmål om
din handel med oss.

Sist oppdatert 14.04.2024